kezdőoldal oldaltérkép kapcsolat impresszum
AVANT ÚJDONSÁGOK

A kategóriájában világelső FINN AVANT rengeteget invesztál rakodóinak fejlesztésébe, új modellek megjelenésére. A világszerte egyre növekvő igény miatt 6500 db gépre emelkedett az éves darabszám. Az Avant gyárterületeinek szomszédságában felvásárolták a volt Pilkington üveggyár egy részét, hogy a nagyobb gyártási kapacitáshoz legyen elég üzemi terület.
A 420-as modellt a 423-as váltja, a különbség az erősebb Kubota motorból adódik, mely 23 LE-re növekedett. Ugyan ez a motorcsere ment végbe az 520 modellnél is, mely ezután 523-as néven szerepel. Megjelent az 530-as modell, mely az 528-as két- sebességes változata. A leginnovatívabb és a legújabb fejlesztés az E6. Az AVANT E6 elektromos hajtású univerzális rakodó egyedülálló a kategóriájában Li-Ion akkumulátor technológiájuknak köszönhetően. Teljesen elketromos hajtású, gondozásmentes, Li-Ion akkumulátor technológiájának köszönhetően károsanyag kibocsátása 0, zajszintje és üzemeltetési költsége alacsony. Három fázisú gyorstöltőjének köszönhetően akár 1 óra alatt feltölthető az akkumulátora. Üzemideje egy töltéssel 4- 6 üzemóra terheléstől függően. avant e5Az Avant E6 Li-Ion techológiájának köszönhetően már folyamatosan használható tartós üzemben is. Ebédszünetben egy órás gyorstöltés után a délután folyamán is tovább használható a gép, mely így már egy teljes napot képes akár nehéz körülmények között is dolgozni. A gép megtartotta hidrosztatikus hajtásának minden előnyét is, mely a korábbi dízel modelleket olyan jól használhatóvá tették. Két villanymotort építettek be, az elsődleges 7,2kW-os teljesítményű a járószerkezet hajtását biztosítja, még a másodlagos 2kW-os a gém-mozgásokat és a külső hidraulikát hajtja. Beépített akkumulátortöltővel rendelkezik, mely 220V-ról működik. Az Avant E6 új innovatív technológiájának köszönhetően beltéri és kültéri használatra egyaránt megfelel a jövő környezetvédelmi követelményeinek, miközben megtartotta  a korábbi modellek multifunkcionalitását, tartósságát és megbízhatóságát.
A legjelentősebb fejlesztés mindenképpen a hidraulika rendszer újragondolása, mely az Optidrive™ nevet kapta. Az Avant derékcsuklós rakodóinak hajtásrendszere változtatható térfogatáramú szivattyúból, 4db hajtó hidromotorból és jónéhány szelepből áll, melyeket hidraulika tömlők és csatlakozó elemek kötnek össze. Az Avant által használt rendszerben mechanikus tengelyek helyett egy-egy külön hidromotor hajtja a 4 kereket. avant e5Az Avant volt az első gyártó amely ilyen hajtásrendszert tervezett és épített kompakt rakodóba. Ez a rendszer nagyon hatékonynak bizonyult, komoly tolóerő mellett is lehetővé tette a kompakt gépkialakítást, valamint rendkívül alacsonyan tartva a gép súlypontját nagymértékben hozzájárult az Avant gépek legendás stabilitásához. Az Avant a folyamatos kutató-fejlesztő tevékenységének eredményeként most innovatív módon újragondolta a hajtásrendszert. A rendszerben nagy sebességgel áramló hidraulika olaj a rendszer elemein (tömlők, csatlakozók, hidromotorok és szelepek) áthaladva felmelegszik azok ellenállása miatt. Minél avant e5több tömlőt és csatlakozó elemet tartalmaz a rendszer annál gyorsabban melegszik fel az olaj, ami azt jelenti, hogy a rendszerben generálódó hulladékhő elvezetésére a motor teljesítményéből kell “pocsékolni”. Ez magasabb üzemanyag fogyasztást is okoz, és csökkenti a munkafeladat elvégzéséhez rendelkezésre álló motorerőt. Az Optidrive™ közel 1,5 kW-al csökkenti a teljesítmény-veszteséget a rendszerben, ami nagyjából a hajtásrendszer teljes teljesítményének 10%-a.  Ezzel biztosítja, hogy alacsonyabb üzemanyag fogyasztás és kevesebb hulladékhő termelés mellett több motorerő jut az elvégzendő munkafeladatra. A hajtásrendszer négy hajtó kerékmotorja belső öblítőrendszerrel hűti magát munkavégzés közben. Erre a belső hűtésre leginkább olyankor van szükség, amikor a géppel nagyobb távolságokat tesznek meg forszírozott sebesség mellett. A rendszerben az öblítőolaj mennyisége az ötszöröse a régihez képest, ezzel jóval hatékonyabb hűtést biztosítva a hajtásrendszernek. A csatlakozó idomok számát radikálisan csökkentették. A rendszer megközelítőleg 30 idommal kevesebbet (-60 %) használ a régi rendszerhez képest.  Az új rendszerben jóval kevesebb 90°-os és T-idom található, melyek használata a legkevésbé optimális a hidraulikus folyadékáram szempontjából. Az Optidrive™ a Parker új, EO3 elnevezésű csatlakozó idom rendszerét használja minden magasnyomású tömlőhöz és csatlakozáshoz.
Tovább növekedett az újabb fejlesztésű adapterek száma, mely adapterek még szélesebb körben használhatóvá teszik az Avant univerzális rakodógépeit.
 
Az AVANT gépek magyarországi képviselete a VERBIS KFT (1151 Budapest, Mélyfúró u. 2/E. Tel: 1/306-3770,  1/306-3771, Fax: 1/306-6331,  www.verbis.hu ), melynek munkatársai szívesen állnak rendelkezésre további információkkal, árajánlattal, finanszírozási konstrukciókkal stb.

verbiskft
Pető Vilmos
(Termékmenedzser)

2018-03-20